داستان مورد علاقه ی حضرت عیسی
هزار و یک شب
محبت نیرو مند ترین قدرت جهان و در عین حال ساده ترین نیروی قابل تصور است .

 مردی بود بسیار متمکن و پولدار. روزی به کار گرانی برای کار در باغش نیاز داشت . بدین جهت،پیشکارش را به میدان شهر فرستاد تا کارگرانی را برای کار اجیر کند .

 

پیشکار رفت و همه ی کارگران مو جود در میدان شهر را اجیر کرد و آورد.آن ها در باغ مشغول به کار شدند . کارگرانی که آن روز در میدان نبودند این موضوع را شنیدند و آن ها نیز آمدند . روز بعد و روز های بعد نیز تعدادی دیگر به جمع کارگران اضافه شدند . گرچه این کارگران تازه ،هنگام غروب رسیدند، اما مرد ثروتمند آن ها را نیز به کار گرفت.

شبانگاه هنگامی که خورشید فرونشسته بود، او همه ی کارگران را گرد آوردو به آنها دستمزدی یکسان داد.آنانی که از صبح مشغول شده بودند، آزرده گفتند: این بی انصافی است . چه می کنید، آقا؟ ما از صبح کار کرده ایم و اینها غروب رسیدند و بیش از دوساعت نیست که کار کرده اند. بعضی ها هم که چند دقیقه پیش به ما ملحق شدند . و اصلاً کاری نکرده اند !

مرد ثروتمند خندید و گفت: به دیگران کاری نداشته باشید. آیا آنچه که به خود شما داده ام کم بوده است؟

کار گران یک صدا گفتند : نه ، آنچه که شما به ما پرداخته اید ، بیشتر از دستمزد معمولی ما نیز هست . با وجود این، انصاف نیست کسانی که دیر رسیدند و کاری نکرده اند، همان دستمزدی را بگیرند که ما گرفتیم  .

مرد دارا گفت: من به آن ها دست مزد دادم ، زیرا بسیار دارم. من اگر چند برابر این راهم بپردازم ، چیزی از دارایی من کم نمی شود . من از دارایی خودم می بخشم.

شما نگران این موضوع نباشید. شما بیش از توقعتان مزد گرفته اید  پس مقایسه نکنید . من در ازای کارشان نیست که به آن ها دست مزد می دهم ،بلکه می دهم چون برای دادن و بخشیدن ،بسیار دارم. من از سر بینیازی است که می بخشم.

حضرت عیسی (ع) :بعضی برای رسیدن به خدا سخت می کوشند. بعضی ها درست دم غروب می رسند بعضی دیگر هم وقتی کار تمام شده است ، پیدا یشان می شود . اما همه یکسان زیر چتر لطف و مرحمت الهی قرار می گیرند.

شما نمی دانید که خدا به استحقاق بنده نگاه نمی کند، بلکه دارایی خویش را می نگرد. او به غنای خود نگاه می کند، نه به کار ما. از غنای ذات الهی جز بهشت نمی شکفد. باید هم این گونه باشد. بهشت، ضهور بینیازی و غنای خداوند است. دوزخ را همین تنگ نظران برپا داشته اند . زیرا این ها آنقدر بخیل و حسودند که نمی توانند جز خود کسی را مشمول لطف الهی ببینند.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





پيوندها



نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 9
بازدید دیروز : 52
بازدید هفته : 177
بازدید ماه : 177
بازدید کل : 27889
تعداد مطالب : 31
تعداد نظرات : 7
تعداد آنلاین : 1

قالب وبلاگ
گالری عکس
دریافت همین آهنگ

La lune♡papillon bleu の妖精